topbella

sâmbătă, 20 februarie 2010

Injuraturi- part 2



Dovedind inca o data latinitatea poporului roman, expresia "Mi se falfaie" provine din latinescul "Omnia falfa in corpore populusque romanus", care tradusa ad literam inseamna "Ia dovlecelul de Bailesti, sa-l mananci si sa traiesti!".

Nasterea si primele injuraturi ale expresiei

Introdusa in limbajul uzual incepand cu sfarsitul mijlocului celui de-al treilea secol al Evului Mediu Timpuriu, "Mi se falfaie" era indeobste folosit de stegarii armatei de stransura, referindu-se la trupele inamice. Intrucat erau ocupati cu steagul, stegarii nu erau obligati sa lupte, ci doar sa alerge, sa urle si sa scuipe, fiind precursorii fotbalistilor de astazi.

Atestarea documentara, pentru cei carora nu li se falfaie

Mi se falfaie a fost atestata documentar in 1524, in Scrisoarea lui Neacsu din Campulung catre tatal sau Feodor Bulgakov, roman get beget.

In incheiere, Neacsu ii declara tatalui sau: "Iubite gaspadin tata, mi se falfaie ca nu imi trimiti bani, eu oricum nu mai vin cu oile de la Bucuresti".

Oameni celebri carora li se falfaia

In era moderna, expresia era intens folosita in timpul diverselor congrese de pace, cu referire la soarta Principatelor romane. Sunt memorabile cuvintele urmatorilor oameni ilustri:

Napoleon: Mi se falfaie de Moldova si Valahia. Sa mergem la Austerlitz!

Metternich: Ha! Moldova sa astepte. Mi se falfaie! Aduceti-mi un svartz!

In productiile cinematografice de la Hollywood, expresia a devenit celebra. Nemuritoarea replica a doctorului Frankenstein: "It's Alive! It's Alive! Mi se falfaie!" a devenit deja istorie.

In zilele noastre, "mi se falfaie" a dobadit noi valente, odata cu introducerea votului uninominal. Expresia, pe buzele tuturor alegatorilor denota intentii clare de absenteism insa si de grave traumatisme craniene.

Cui i se mai falfaie, de fapt?

Expresia este des uzitata de personalul de la ghisee, care isi exprima astfel profundul interes pentru nevoile si aspiratiile cetateanului.

Pe viitor, Mi se falfaie va intra cu siguranta in constitutie, facand parte din juramantul depus in mod obligatoriu de presedinte, ministri si parlamentari cu ocazia investirii in functi

PS:Continutul acestui post nu imi apartine.

3 comentarii:

Roxana spunea...

Mi se falfaie! =)))=))
'Neatza!

me:X spunea...

Sa i se taie capu'!

Monturi Crap spunea...

Mi se falfaie mie ca ti se falfaie.